Дана 31. јула одржан је вебинар на енглеском језику „Заштита деце у школама“ за чланове ИПО.
Вебинар је одржала Санела Николић, полицијски службеник, директор координације ИПО и директор ЛЕД одељења , где је присуствовало више од 100 чланова из наших секција широм света који су исказали велико интересовање за ову тему.
Како смо најавили, тема овог вебинара била је заштита деце од глобалних проблема у школама широм света, као што су вршњачко насиље, сајбер насиље и почетничке дроге које користе ученици, као и улога полиције и службеника обезбеђења у школама.
Односи школа – полиција имају дугу историју, тек са годинама почеле су да се мењају. Мењају се не само структура и састав полицијских службеника, већ и проблеми у много већој мери.
Школски полицајци су службеници за спровођење закона који су под заклетвом одговорни за безбедност и превенцију криминала у школама.
Службеници често играју мешану улогу у школама, у зависности од јединствених карактеристика школе. Најважније за службенике у школи је да знају која је њихова улога и како да се на најбољи начин ангажују са ученицима, родитељима, администраторима и наставницима.
Најчешћи приказ квалитета и функција службеника у школи су:
Едукатор и ментор у многим јурисдикцијама, полицајци не само да патролирају ходницима и дворишту школе , већ и раде у учионицама као инструктори о темама које се односе на полицију. Те теме укључују вршњачко насиље, сајбер насиље, свест о алкохолу и дрогама и превенцију криминала, што је била главна тема нашег вебинара.
ИПО припрема програм за школске службенике који ће помоћи деци у школама да науче о опасностима новог доба о којима смо причали. Поента је доћи до сваког
ученика на различите начине.
Програми превенције за омладину и ученике треба да се унапреде у
друштвене и академске компетенције са следећим вештинама:
• Академска подршка и студијски ставови;
• Комуникација;
• Односи са вршњацима;
• Самоефикасност и сигурност;
• Упозорење на наркотике
• Јачање личне посвећености о злоупотреби наркотицима
Програми превенције су најефикаснији када користе интерактивне технике, као што су вршњачке дискусионе групе и улога родитеља, школских полицајаца и наставника, омогућавајући активно учешће у учењу о злоупотреби дрога .